مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مهر 1399 ساعت 07:352020-09-27سياسي

مصوبه ای برای نابودی تاریخ همدان؟!


«فرض کنیم به طور کلی وزارتی به نام میراث فرهنگی وجود ندارد و شهر (همدان) هم اداره ای با این عنوان ندارد، آیا شهرداری تنها وظیفه نصب بنر در سطح شهر را دارد و نباید از میراث تاریخی شهر پاسداری کند؟ یا شورای شهر که وظیفه تصمیم سازی و نظارت بر عملکرد شهرداری .

- فرض کنیم به طور کلی وزارتی به نام میراث فرهنگی وجود ندارد و شهر (همدان) هم اداره ای با این عنوان ندارد، آیا شهرداری تنها وظیفه نصب بنر در سطح شهر را دارد و نباید از میراث تاریخی شهر پاسداری کند؟ یا شورای شهر که وظیفه تصمیم سازی و نظارت بر عملکرد شهرداری ها را دارد باید مصوبه ای را پیگیری کند که تیشه به ریشه آثار تاریخی و فرهنگی شهر بزند؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس مصوبه ای که برخی از اعضای شورای شهر همدان مدتی قبل تصویب کردند، هر نوع ساخت و ساز در بافت تاریخی این شهر نیازی به استعلام از میراث فرهنگی استان ندارد ، مصوبه ای که به راحتی می تواند ریشه تاریخِ باقی مانده در این شهر قدیمی را بخشکاند، همان طور که در کمتر از یک ماه گذشته ساختِ حجره ای در عرصه بقعه تیموری شاهزاده حسینِ همدان، این ادعا را ثابت کرده است.

اکنون حسین زندی - فعال میراث فرهنگی همدان – در یادداشتی با عنوان شورای شهر همدان، فرمانداری را دور می زند که در اختیار ایسنا قرار داده، با یادآوری مصوبات میراث فرهنگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصوبه ای برای نابودی تاریخ همدان؟!

مصوبه ای برای نابودی تاریخ همدان؟!