مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مهر 1399 ساعت 07:402020-09-27پزشكي

جراحی بهترین و تنها راه درمان سیاتیک نیست


یک پزشک متخصص بیهوشی و فوق تخصص کنترل درد تاکید کرد که، براساس بعضی از توصیه ها، برخی بیماران تصور می کنند با کمترین درد ناشی از سیاتیک بهترین و تنها راه درمان عمل جراحی تهاجمی است؛ - ایسنا/فارس یک پزشک متخصص بیهوشی و فوق تخصص کنترل درد تاکید کرد که، براساس بعضی از توصیه ها، برخی بیماران تصور می کنند با کمترین درد ناشی از سیاتیک بهترین و تنها راه درمان عمل جراحی تهاجمی است؛ حال آنکه اینگونه نیست.

دکتر حبیب الله ذاکری یکشنبه 6 شهریور در جلسه بررسی راهکارهای درمان دردهای سیاتیکی، با ارائه تعریفی از عصب سیاتیک و محل قرار گرفتن آن و همچنین علل فشار بر سیاتیک و ایجاد درد، گفت: عصب سیاتیک از اعصاب تحتانی نخاعی ست که در مجاورت دیسک های پایینی کمر قرار گرفته و به سمت استخوان لگن و باسن امتداد می یابد و سپس از پشت ران وارد ساق پا می شود.

او ادامه داد: عصب سیاتیک از بزرگترین و طولانی ترین عصب های بدن انسان به شمار می رود که درگیری آن می تواند برای بیمار بسیار درد سرساز هم باشد.

درد سیاتک به دلیل محدودیت حرکتی که ایجاد می کند، از شایع ترین علل ناتوانی و درد شدید در بیماران مبتلا به بیماری های غیرواگیر است.

ذاکری با بیان اینکه افرادی که احتمال درگیری عصب سیاتیک دارند نباید نسبت به گزگز، مورمور، یخ زدگی، سوزن سوزن شدن و بی حسی پا بی تفا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جراحی بهترین و تنها راه درمان سیاتیک نیست

جراحی بهترین و تنها راه درمان سیاتیک نیست