مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مهر 1399 ساعت 12:152020-09-27سياسي

هنرمند افغانستانی: چمران و همت و آوینی را در سوریه دیدم


هنرمند افغانستانی می گوید که در سوریه، بارها چمران و همت را دیده است؛ متوسلیان و آوینی را هم.

او می گوید: هنوز هم هستند این افراد و چقدر شخصیت های والایی دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، زمانی که شعله های جنگ و آتش در سال 1359 ایران اسلامی را فرا گرفت، دست های زیادی از سوی همسایگان شرق و غرب برای کمک به ایران دراز شد؛ فارغ از کشور هایی که بر آتش جنگ دامن زدند و یا مانع رسیدن کمک دیگر کشور ها به ایران شدند، اما ملت ها و اراده و عواطف انسانی و دینی باعث شد تا رزمندگانی از کشور های دیگر به ایران آمده و دوشادوش رزمندگان ایرانی از کشور دفاع کنند.

 هر چند مرز و سیاست در تاریخ به فاصله بین ملت ها دامن زد، اما دل ها و قلب های مردمی که به واسطه حدود جغرافیایی از هم دور ماندند فصل های زمینی را به وصل های ناگسستنی تبدیل کردند.

زبان، فرهنگ، گویش، آداب اجتماعی، دین و ده های مولفه دیگر در همه این سال ها جزو جداناشدنی مردم ایران با همسایگان خود بود و این همدلی و همبستگی بیش از هر زمان دیگر خود را در ایام سخت و تلخ نشان داده است.

آمار ها نشان از حضور هزاران رزمنده افغانستانی در طول دفاع مقدس در ایران دارد که در جبهه های نبرد مقابل دشمن بعثی ایستادگی کردند و همراه با رزمندگانی از دیگر ملت ها به دفاع از آرمان های اسلامی پردا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنرمند افغانستانی: چمران و همت و آوینی را در سوریه دیدم

هنرمند افغانستانی: چمران و همت و آوینی را در سوریه دیدم