مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 04:252020-09-29فرهنگي

پالنگان؛ قلعه ای قد علم کرده به بلندای کوه


این جا ماسوله کردستان است طبیعتی بکر و بی نظیر با مردمانی ساده و بی آلایش و جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار فراوان که در نوع خود بی نظیر و حاصل دستان هنرمند نقاش عالم است.

- به پالنگان که وارد می شوید، جاذبه های طبیعی بسیار زیبایی را خواهید دید، خانه های پلکانی، جویبارهای روان که صدای آرامش بخش آب روح آدمی را در همان ابتدای راه جلا داده و پوشش محلی مردمان روستا حکایت ها در دل خود دارد.

جدای از جاذبه های طبیعی و زیبای روستا که دوستداران طبیعت را به دامن خود می کشاند در این گزارش قصد داریم دوستداران بناهای تاریخی را با آثاری تاریخی به جا مانده از هزارتوی تاریخ قبل از اسلام آشنا کنیم.

قلعه پالنگان، قلعه ای به جا مانده از دوران قبل از اسلام در ایران، قلعه ای که از پس گذشت قرن ها هنوز قد علم کرده به بلندای کوه حافظ مردمان خود است.

این قلعه در 750 کیلومتری جنوب شرقی روستا و بر بلندای کوهی واقع است، زمانی که به بالای کوه برسید چشم انداز زیبایی که حال مقابل چشمانتان خودنمایی میکند شما را حیرت زده خواهد کرد و همین موقعیت و چشم انداز زیبا حکایت از سیستم دفاعی قلعه در زمان هایی بس دور دارد و روزگارانی را برای شما بازگو خواهد کرد که امرای کلهر در آنجا سکونت داشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پالنگان؛ قلعه ای قد علم کرده به بلندای کوه

پالنگان؛ قلعه ای قد علم کرده به بلندای کوه