مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 06:352020-09-29بين الملل

عراقی هایی که در صالح شهر جاماندند


روایتی از شیعیان عراق که بعد از قیام 1999 به ایران آمده و در مناطق زیادی از استان خوزستان از جمله منطقه صالح شهرگتوند ساکن شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گتوند، قیام 1999 شیعیان در عراق یا قیام دوم صدر پس از قتل سید محمد صدر به دست دولت بعثی عراق به وقوع پیوست که رژیم بعث اقدام به کشتار شیعیان کرد و تعداد زیادی از آنها را به شهادت رساند، به همین خاطر عده ای از شیعیان عراق به ایران مهاجرت کرده و در ارودگاه هایی که جمهوری اسلامی ایران برای آنها فراهم کرده بود ساکن شدند.

یکی از این اردوگاه ها در صالح شهر گتوند بود که چندهزار مهاجر عراقی را در خود جای داد، این شیعیان از شهرهای جنوبی عراق آمده بودند و در صالح شهر که آن زمان روستای کوچکی به نام روستای شهید چمران بود ساکن شدند.

یکی از اهالی صالح شهر با خبرنگار فارس در گتوند در خصوص مهاجرین عراق در گتوند به گفت وگو نشست  و از خاطراتش گفته است که برشی از آن را در ادامه می خوانید: شیعیان عراقی دربین اهالی روستای ما به مهاجران عراقی معروف بودند، دهه هفتاد به ایران مهاجرت کردند و جمعیتشان چند هزار نفر بود و در اردوگاهی در محدوده زمین های کشاورزی کشت و صنعت نیشکر کارون ساکن شدند.

صمیمی بودیم با مردم روستای ما رابطه خوبی داشتند، مردم براحتی آنها را پذیرفتند و با یکدیگر رابطه صمیمی برقرار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراقی هایی که در صالح شهر جاماندند

عراقی هایی که در صالح شهر جاماندند