مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 08:052020-09-29پزشكي

5 گروه پر خطر در اولویت نخست دریافت واکسن آنفلوانزا


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به مشخص شدن اولویت های دریافت کننده واکسن انفولانزا 5 گروه پرخطر در اولویت نخست تزریق واکسن آنفلوانزا هستند.

- دکتر عبدالرسول همتی در گفت و گو با خبرنگار مهر با تاکید بر این که هم استانی ها برای تزریق و یا دریافت واکسن عجله نکنند، بیان کرد: 85 هزار دوز واکسن آنفلوانزا برای گروه های پرخطر دانشگاه علوم پزشکی شیراز مورد نیاز است و پیش بینی می شود امسال با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی، شیوع موج آنفلوانزا در مقایسه با سال های گذشته کمتر است، به همین دلیل با توزیع اولیه 26 هزار دوز واکسن آنفلوانزا در فارس، کادر بهداشت و درمان که با بیماران کووید 19 در ارتباط هستند، واکسیناسیون می شوند.

همتی در ادامه عنوان کرد: پنج گروه در اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا قرار دارند که نخستین گروه، کادر بهداشتی درمانی به واسطه شرایط خاص و ویژه ای که دارند، مادران باردار، بیماران خاص، بیماران سرطانی، هموفیلی، دیالیزی، پیوندی و گروه های آخر معلولان ذهنی جسمی بهزیستی و بیماران پرخطر که در زندان به سر می برند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه تزریق برای گروه های هدف در مراکز بهداشتی و پایگاه های سلامت به صورت رایگان انجام می شود، تصریح کرد: این دارو به دلیل اینکه باید در زن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 گروه پر خطر در اولویت نخست دریافت واکسن آنفلوانزا

5 گروه پر خطر در اولویت نخست دریافت واکسن آنفلوانزا