مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 08:402020-09-29اقتصادي

شرایط سختگیرانه مجلس برای خصوصی سازی + جزییات طرح


نمایندگان مجلس با توجه به تجربه اجرای 12 ساله قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44 و تبعات ناکارآمدی و فسادهای موجود در برخی خصوصی سازی ها طرحی برای ساماندهی به واگذاری ها اعلام وصول کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، طرح انتظام بخشی فرایند واگذاری بنگاه های دولتی روز یکشنبه 6 مهر ماه در مجلس اعلام وصول شد.

  در مقدمه این طرح که به امضای 54 نفر از نمایندگان رسیده، تاکید شده است: با توجه به تجربه اجرای 12 ساله قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44 و تبعات ناکارآمدی و فسادهای موجود در برخی خصوصی سازی ها که طی سالهای اخیر مشکلات زیادی برای توان تولیدی شرکتها و حقوق کارگری ایجاد کرده است، لازم است شرایط واگذاری شرکتهای دولتی اصلاح گردد.

متن کامل طرح انتظام بخشی فرایند واگذاری بنگاه های دولتی به شرح زیر است: از تاریخ لازم الاجراشدن این قانون، کلیه واگذاریهای عمده، بلوکی و با مدیریتی بنگاه ها و شرکتهای موضوع قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی، تنها با رعایت موارد ذیل و قراردادن جزییات فرایندهای واگذاری در سایت سازمان خصوصی سازی، مجاز خواهد بود.

1.

اهلیت سنجی عمومی و تخصصی خریدار تحت هر شرایطی و برای واگذاری هر بنگاهی الزامی است از جمله خریدار می بایست در صنعت موضوع فعالیت بنگاه مشمول واگذاری حداقل دارای 10 سال سابقه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرایط سختگیرانه مجلس برای خصوصی سازی + جزییات طرح

شرایط سختگیرانه مجلس برای خصوصی سازی + جزییات طرح