مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 12:102020-09-29فرهنگي

نرگس آبیار: واژه ضدجنگ را چه کسی از خودش درآورد؟


نرگس آبیار با بیان اینکه واژه ضدجنگ و ادبیات ضدجنگ اختراع شده که نمی دانم از کجا آمده است، گفت: رسالت نویسنده این است که از شکاف ها بنویسد و ذهن را با چالش روبه رو کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، هفتمین نشست از سلسله نشست های نشانه؛ ادبیات داستانی در آینه دفاع مقدس با موضوع رابطه سینما و ادبیات داستانی دفاع مقدس با حضور نرگس آبیار (نویسنده، کارگردان و فیلم نامه نویس) و احمد دهقان (داستان نویس) با دبیری شهریار عباسی (نویسنده) در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

در ابتدای این نشست، شهریار عباسی گفت: تجربه ذهنی من این است که پیش از انقلاب اسلامی، رابطه نزدیک تری بین سینماگران و داستان نویسان وجود داشت و اقتباس های مفیدی از ادبیات داستانی در سینما صورت می گرفت.

اما بعد از انقلاب اسلامی و در سال های اخیر این اتفاق کمرنگ شده است.

چه ارتباطی بین این دو موضوع وجود دارد؟ آیا این تصور درست است و چرا به این نقطه رسیدیم؟ نرگس آبیار در پاسخ به این سوال گفت: عوامل زیادی در این امر دخیل هستند؛ نویسنده های ما در آن دوران سرسخت بودند؛ از این جهت که مهم بود اقتباس به چه میزان به کارشان نزدیک بود و آیا کارگردان توانسته به ذهنیات او نزدیک شود یا خیر.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرگس آبیار: واژه ضدجنگ را چه کسی از خودش درآورد؟

نرگس آبیار: واژه ضدجنگ را چه کسی از خودش درآورد؟