مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 05:402020-09-30اقتصادي

دلایل ریزش بورس در هفته های اخیر


بسیاری از تازه واردان سال های اخیر بورس از طریق کانال های تلگرامی جذب سرمایه گذاری در این بازار شده اند؛ اتفاقی که در ابتدا خوب و در ادامه مشکلاتی را در پی داشته است.

- ، تلگرام وقتی برای رسالت پیام رسانی توسط پاول دوروف روس در انگلستان طراحی می شد، هیچ گاه فکر نمی کرد که روزی بتواند اقتصاد یک کشور مانند ایران را دستخوش تحولات عظیم کند.

این تحولات از زمانی که کانال ها پا به عرصه تلگرام گذاشتند شکل گرفت و از چرچیل، سلطان و چند تحلیلگر شناخته شده پا به فضای بورس ایران گذاشت.

کانال هایی که آدمین های آن ها با تکیه بر هر دو تحلیل تکنیکال و فاندامنتال سعی در معرفی سیگنال های خود به مخاطبان داشتند.

اقتصاد 24 نوشت؛ اما دیری نپایید که تعدد این کانال ها در پیشافیلترینگ تلگرام سر به فزونی گذاشت و سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر اقدام به بستن برخی از آن ها کرد، کانال هایی که دیگر کار را از سطح عمومی اطلاعات دهی به ایجاد VIP کشانده و با دریافت مبالغ هنگفت اقدام به سیگنال فروشی در بازار سرمایه می کردند.

آنچه مبرهن است این است که همواره هیچ یک از این تحلیل ها خواسته یا حتی ناخواسته به طور قطع راهگشا نبود و این مساله با توجه به عدم دسترسی افراد به سرویس دهندگان مجازی و اغلب ناشناخته امکان دادخواهی یا پیگیری مسائل پیش آمده را نداشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل ریزش بورس در هفته های اخیر

دلایل ریزش بورس در هفته های اخیر