مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 07:252020-09-30اجتماعي

250 دانش آموز دارای آسیب شنوایی در کردستان تحصیل می کنند


رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت : 250 دانش آموز دارای آسیب شنوایی در مدارس استثنایی و عادی استان تحصیل می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، خلیل رنجبر صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان که در مدرسه با نیازهای ویژه توکل سنندج برگزار شد، با تبریک روز جهانی ناشنوایان اظهارکرد: 250 دانش آموز دارای آسیب شنوایی در مدارس با نیازهای ویژه و تحت آموزش تلفیقی - فراگیر در مدارس عادی استان مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: از این تعداد 52 نفر دانش آموز دختر و پسر دارای آسیب شنوایی در دوره های مختلف تحصیلی در مدارس با نیازهای ویژه استان تحصیل می کنند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان افزود: همچنین با توجه به سیاست یکپارچه سازی آموزش و تلاش در راستای نزدیک شدن دانش آموزان استثنایی به جامعه عادی، 198 دانش آموز تلفیقی - فراگیر دارای آسیب شنوایی خفیف تا شدید در کنار همسالان خود و در دوره های مختلف تحصیلی مدارس عادی در سال تحصیلی جاری مشغول به تحصیل هستند.

رنجبر با بیان اینکه آسیب شنوایی پس از نیاز ویژه ذهنی و مشکلات جسمی - حرکتی در دانش آموزان بیشترین آمار معلولیت را به خود اختصاص داده است، افزود: این اختلال آثار ظاهری چندان مشخصی ندارد و مبتلایان به آن در سازگاری های اجتماعی با چالش های فراوانی روبه رو هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

250 دانش آموز دارای آسیب شنوایی در کردستان تحصیل می کنند

250 دانش آموز دارای آسیب شنوایی در کردستان تحصیل می کنند