مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 10:102020-09-30پزشكي

چربی های بدن به کمک درمان کرونا می آیند


دانشمندان آمریکایی در تحقیقات خود دریافتند که احتمالا یکی از لیپیدهای بدن انسان می تواند در پیشگیری از ابتلا به کرونا و درمان آن موثر باشد.

- جی پلاس ، پژوهشگران "دانشگاه سینسینتی"(University of Cincinnati) آمریکا با بررسی پژوهش های پیشین، یک درمان احتمالی یافته اند که شاید بتوان از آن برای پیشگیری از کووید-19 استفاده کرد.

ایسنا نوشـت: یافته های این پژوهش نشان می دهند که شاید بتوان از نوعی چربی در بدن انسان برای پیشگیری از ابتلا به کووید-19 و یا درمان آن استفاده کرد.

این لیپید موسوم به "اسفنگوزین"(Sphingosine)، یک عنصر طبیعی است که نقش مهمی در سوخت و ساز لیپید همه سلول ها و دفاع ایمنی از "سلول های اپیتلیال"(epithelial cells) بر عهده دارد.

"اریک گولبینز" (Erich Gulbins)، استادیار بخش جراحی دانشگاه سینسینتی و از پژوهشگران این پروژه گفت: ما این موضوع را بررسی کردیم که آیا یک لیپید خاص می تواند در روند اتصال کروناویروس به سلول های اپیتلیال انسان مداخله کند یا خیر.

وی افزود: پژوهش های پیشین نشان داده اند که اسفنگوزین می تواند از عفونت باکتریایی مجرای تنفسی پیشگیری کند اما این موضوع مشخص نیست که آیا این لیپید در پیشگیری از عفونت های ویروسی نیز نقش دارد یا خیر.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چربی های بدن به کمک درمان کرونا می آیند

چربی های بدن به کمک درمان کرونا می آیند