مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 10:452020-09-30اقتصادي

رشته قنات افزر قیروکارزین بازسازی می شود


مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: باز سازی رشته قنات اطرویه به طول 550 متر با اعتباری بالغ بر 800 میلیون ریال از محل کمک های ملی فنی و اعتباری اجرایی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قیروکارزین، مهدی همتی با بیان اینکه مرمت قنات اطرویه در بخش افزر این شهرستان در حال اتمام است، اظهار داشت : پس از لایروبی دبی آب از مظهر قنات افزایش دو برابری یافته و به بیش از 19 لیتر بر ثانیه رسیده است.

  وی افزود : بازسازی این رشته قنات به طول 550 متر با اعتباری بالغ بر 800 میلیون ریال از محل کمک های ملی فنی و اعتباری اجرایی شد.

  مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین ادامه داد: به منظور انجام عملیات باز سازی قنات اطرویه افزر مبلغ 150 میلیون ریال کمک های مردمی از سوی ذی نفعان این قنات پرداخت و هزینه شده است.

  همتی با بیان اینکه رشته قنات اطرویه بیش از 40 میله چاه دارد اضافه کرد : در بیش از 20 میله چاه اقدامات مرمتی شامل کول گذاری، خاکبرداری، نو کنی و حفر میله چاه های جدید و احداث گالری و پشته های جدید انجام می گیرد.

  وی با اشاره به اینکه برای انجام این طرح از پیمانکار حقیقی و بومی شهرستان قیروکارزین استفاده و عملیات اجرایی از سرعت مطلوبی برخوردار بوده، بیان داشت : با تکمیل و بهره برداری از این قنات حدود 150 هکتار از اراضی زیر دست آبیاری خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشته قنات افزر قیروکارزین بازسازی می شود

رشته قنات افزر قیروکارزین بازسازی می شود