مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 11:102020-09-30سياسي

تمام رشته گرایش های کارشناسی زبان و ادبیات خارجی ادغام می شوند


معاون شورای تحول و ارتقا علوم انسانی گفت: براساس مصوبه کارگروه و تصویب وزارت عتف مقرر شد تا تمام گرایش های رشته های زبان ها و ادبیات خارجی به غیر از زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ادغام شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه 185 شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست غلامعلی حداد عادل در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه بررسی سرفصل آموزشی دوره کارشناسی زبان و ادبیات فرانسه در دستور کار قرار گرفت و گزارشی در این زمینه توسط دکتر علوی معاون ارتباط با اساتید و دانشجویان شورای تحول، ارائه شد.

علوی با بیان اینکه کاربردی بودن دروس در این رشته از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است افزود: تا جایی که ماهیت رشته زبان و ادبیات فرانسه اجازه می دهد، شاخص های اسلامی سازی، بومی سازی، روزآمدی و کارآمدی در این برنامه لحاظ گردیده است.

وی اضافه کرد: درحال حاضر در دانشگاه های کشور، کارشناسی زبان فرانسه با دو گرایش، یعنی زبان و ادبیات فرانسه و مترجمی زبان فرانسه در حال اجراست و بیش از 50 واحد پایه در این دو گرایش مشترک است و همپوشانی دارد.

علوی ادامه داد: براساس مصوبه کارگروه و تصویب وزارت عتف مقرر شده تا تمامی گرایش های رشته های زبان ها و ادبیات خارجی به غیر از زبان ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمام رشته گرایش های کارشناسی زبان و ادبیات خارجی ادغام می شوند

تمام رشته گرایش های کارشناسی زبان و ادبیات خارجی ادغام می شوند