مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 11:352020-09-30سياسي

«اورامانات» در یک قدمی ثبت جهانی (عکس)


«حسام مهدی» ارزیاب سازمان یونسکو و نماینده ایکوموس بین المللی، برای بررسی وضعیت ثبت جهانی اورامانات و بازدید و ارزیابی روستا های اورامان وارد استان کردستان شد و در بدو ورود از یک روستا و چهار هوار (کوچگاه) دیدن کرد.

- اورامانات در یک قدمی ثبت جهانی (عکس) حسام مهدی ارزیاب سازمان یونسکو و نماینده ایکوموس بین المللی، برای بررسی وضعیت ثبت جهانی اورامانات و بازدید و ارزیابی روستا های اورامان وارد استان کردستان شد و در بدو ورود از یک روستا و چهار هوار (کوچگاه) دیدن کرد.

ارزیاب سازمان یونسکو از روستای ناو و شهر اورامان و هَوار (کوچگاه) روستای که لجی، هَوار روستای سلین، هوار روستای بلبر و هوار روستای بنان بازدید کرد.

حسام مهدی، ارزیاب مصری سازمان یونسکو در جریان این بازدید ها با اهالی این روستا ها گفتگو کرده و با نحوه زندگی، پوشش محلی و شغل آن ها آشنا می شود.

ارزیاب سازمان یونسکو از اول مهر مشاهده منطقه اورامان را از استان کرمانشاه آغاز کرد و سپس بازدیدی هوایی از منظر فرهنگی و تاریخی اورامانات داشت.

او در روز های آینده از روستا های ژان و عباس آباد شهرستان سروآباد، حلوان، بزلانه و دولاب در شهرستان سنندج و پالنگان در شهرستان کامیاران هم دیدن خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«اورامانات» در یک قدمی ثبت جهانی (عکس)

«اورامانات» در یک قدمی ثبت جهانی (عکس)