مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 مهر 1399 ساعت 09:352020-10-01اقتصادي

پیش بینی برداشت 40 تن سیب در نهاوند


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از پیش بینی برداشت 40 تن سیب پاییزه از سوی باغداران این شهرستان در فصل پاییز خبر داد.

- کریم حاج باباعلی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: کار برداشت محصول سیب پاییزی از باغ های شهرستان از اواخر هفته گذشته آغاز شده که پیش بینی می شود 40 تن انواع سیب توسط باغداران برداشت شود.

وی با بیان اینکه احتمال دارد امسال میزان برداشت سیب در مقایسه با سال گذشته به دلیل بارش تگرگ کمتر شود افزود: شهرستان نهاوند مهمترین شهر استان در زمینه تولید محصولات باغی است که سالانه هزاران تن انواع محصولات باغی در آن تولید و روانه بازار مصرف می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند افزود:در شهرستان نهاوند مجموعا حدود 13 هزار و 500 هکتار اراضی باغی با محصولات متفاوت وجود دارد که از این میزان سالانه 111 هزار تن انواع میوه بدست می آید.

وی سیب را از مهمترین محصولات باغی نهاوند دانست و افزود: این شهرستان در زمینه تولید سیب مقام اول استان را داراست که در صورت توجه بیشتر و حمایت از آن قابلیت رقابت با استان های مانند ارومیه و البرز را نیز داراست.

حاج باباعلی با بیان اینکه بیش از 35 درصد باغات سیب استان در نهاوند قرار دارد گفت: از مجموع 6 هزار و 100 هکتار باغ سیب استان، بیش از 2 هزار و 500 هکتار آن در نهاوند وجود دارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 40 تن سیب در نهاوند

پیش بینی برداشت 40 تن سیب در نهاوند