مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 مهر 1399 ساعت 09:452020-10-01اقتصادي

75 درصد چای کشور وارداتی است/قیمت تضمینی چای به نفع چای کاران نیست


در جلسه میز ملی چای به تعیین تعرفه مناسب واردات چای، برند سازی، توجه به کشورهای حاشیه دریای خزر، جلوگیری از افزایش قیمت چای خارجی و قاچاق چای، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از لاهیجان، استان گیلان دارای محصولات کشاورزی  استراتژیک مانند چای، بادام و زیتون است و هرکدام دارای مزیت های ذاتی بسیار خوب و ارزشمندی هستند که برای بهبود اقتصاد کشاورزی و کمک به اشتغال و اقتصاد گیلان باید موردتوجه مسؤولان مربوطه قرار گیرد.

در شرایطی که کشور به دلیل تحریم های ظالمانهمشکلات بسیاری در فروش نفت و صادرات نفتی دارد؛ توجه به صادرات کالاهای غیرنفتی و افزایش آن بسیار برای رشد اقتصادی کشور مفید است لذا باید به صادرات محصولات کشاورزی همچون چای و بادام توجه ویژه شود.

به همین منظور و در راستای استفاده بهینه از ظرفیت های صادراتی و اتخاذ تصمیمات راهبردی و کارشناسی مسؤولان جهاد کشاورزی تصمیم به تشکیل میزهای بادام زمینی و چای در استان گیلان گرفتند.

هدف از برگزاری این جلسات شناسایی کالاهای دارای مزیت نسبی و افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی در بازارهای هدف بازارهای هدف و شناسایی موانع صادرات است.

یکی از محصولات استراتژیک که ظرفیت بسیار ارزشمندی در حوزه صادرات دارد چای است اما در راه صادرات این محصول موانع زیادی ازجمله واردات بی رویه در فصل برداشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

75 درصد چای کشور وارداتی است/قیمت تضمینی چای به نفع چای کاران نیست

75 درصد چای کشور وارداتی است/قیمت تضمینی چای به نفع چای کاران نیست