مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 مهر 1399 ساعت 04:152020-10-03پزشكي

پرتو درمانی به روش نوین در شیراز


سرطان زمانی به وجود می آید که تعدادی از سلول های بدن به شکل غیرقابل قبولی تقسیم شده و رشد کند؛ هدف اصلی راهکارهای درمان سرطان هم از بین بردن این نوع از سلول ها و در عین حال به حداقل رساندن آسیب به سلول های سالم اطراف تومور است.

- ایسنا/فارس سرطان زمانی به وجود می آید که تعدادی از سلول های بدن به شکل غیرقابل قبولی تقسیم شده و رشد کند؛ هدف اصلی راهکارهای درمان سرطان هم از بین بردن این نوع از سلول ها و در عین حال به حداقل رساندن آسیب به سلول های سالم اطراف تومور است.

پزشکان متخصص سرطان شناسی و طب فیزیک در شیراز با هدف قرار دادن سلول های سرطانی و به حداقل رساندن تاثیر پرتوها به سلول های طبیعی اطراف تومور، با استفاده از پرتوهای متفاوت، تکنیک های متفاوتی را در درمان از جمله پروتون تراپی و درمان به روش سه بعدی (IMRT (Intensity modulation Radiation Therapy ایجاد کردهاند.

یک متخصص فیزیک پزشکی در گفت و گو با ایسنا و با بیان اینکه راهکارهای اصلی پزشکان برای معالجه سرطان مواردی مانند جراحی، شیمی درمانی و پرتودرمانی بوده که اخیرا بسیار رایج شده است، گفت: به عنوان مثال؛ جراحان از ابزارهای رباتیک جهت تشریح سرطان استفاده می کنند.

به گفته ی دکتر محسن بخشنده، اخیرا در کلینیک و انستیتو کانسر پردیس شیراز استفاده از روش IMRT و روش های درمان سه بعدی برای تشخیص و درم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرتو درمانی به روش نوین در شیراز

پرتو درمانی به روش نوین در شیراز