مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 مهر 1399 ساعت 04:352020-10-03اجتماعي

جاذبه های روستایی که از دید مسوولان مغفول مانده است+عکس


روستای گزگزاره از روستاهای گردشگری شهرستان دهگلان است که دارای جاذبه های زیادی است و چشم هر بیننده ای را با طبیعتش نوازش می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، در 25 کیلومتری شهر دهگلان بر فراز سد زیبای سورال روستایی با مردمان ساده و مهمان نواز قرار گرفته است.

روستای گزگزاره سفلی که دارای 65 خانوار و 260 نفر جمعیت است و مردمانش به باغداری و دامپروری می پردازند و روزیشان را با تلاش در زمین های کشاورزی این روستا کسب می کنند.

درخت های گردو، بادام، سیب، زردآلو، گیلاس و سیفی جات خیار و گوجه فرنگی زیبایی های این روستا را دوچندان کرده و زمینه اشتغال مردمان گزگزاره را فراهم کرده است.

وجود چشمه های آب و کوه های سر به فلک کشیده و آب و هوای مطلوب و دل انگیز این روستا روح هر گردشگر و مسافری را صیقل می دهد و آرامش را به وجود ساکنان و مهمانان روستا هدیه می کند.

فارغ التحصیلان گزگزاره، باغداری و قالیبافی را به کار اداری ترجیح می دهند داود از جوانان تحصیلکرده ایگ روستا و فارغ التحصیل رشته کارشناسی کامپیوتر است، وی علیرغم تحصیل در دانشگاه کردستان و داشتن منزل پدری در شهر سنندج اما در روستای گزگزاره که محل تولد پدر و اجدادش است در کنار همسر و والدینش به کار باغداری و کشاورزی مشغول است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جاذبه های روستایی که از دید مسوولان مغفول مانده است+عکس

جاذبه های روستایی که از دید مسوولان مغفول مانده است+عکس