بهبود درک مطلب با ساده سازی تصاویر کتاب هاخواندن دروازه یادگیری است، با این وجود یک سوم دانش آموزان دبستانی در ایالات متحده در سطح پایه، توانایی خواندن ندارند. - ایسنا/خراسان رضوی خواندن دروازه یادگیری است، با این وجود یک سوم دانش آموزان دبستانی در ایالات متحده در سطح پایه، توانایی خواندن ندارند. به گزارش سایت قطره و به نقل ازساینس دیلی، محققان دانشگاه کارنگی ملون ایالات متحده (Carnegie Mellon University) در حال بررسی این موضوع هستند که طراحی موارد مربوط به مهارت خواندن چگونه بر رشد سواد خواندن و نوشتن تاثیر می گذارد. آنان دریافتند که یک صفحه بیش ازحد شلوغ و دارای تصاویر اضافی می تواند توجه خواننده را از متن بگیرد و در نتیجه درک مطلب کمتری از آن ایجاد شود. آنا فیشر، دانشیار روانشناسی و محقق ارشد این مقاله اظهار کرد: یادگیری خواندن برای بسیاری از کودکان کار سختی است. طراحی معمول کتاب برای خوانندگان ابتدایی اغلب شامل تصاویر جذاب و پررنگ به منظور کمک به تعریف شخصیت ها و فضای داستان، زمینه سازی برای متن و ایجاد انگیزه در خوانندگان جوان است. کاسوندرا انگ، داوطلب دکترا در بخش روانشناسی CMU و محقق دیگر این مقاله به همراه فیشر فرض را بر این قراردادند که تصاویر اضافی ممکن است خواننده را از متن دور کرده و تمرکز لازم برای درک داستان را مختل کند. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |