مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 مهر 1399 ساعت 06:302020-10-03پزشكي

خواص شگفت انگیز موسیر/ از ماست موسیر غافل نشوید


یک پزشک تغذیه با اشاره به این که ماست موسیر طعم خوشایندی برای اکثر افراد دارد، بر مصرف آن تاکید کرد و گفت: موسیر یکی از گیاهان و سبزیجات دورگه ای است که به سیر و پیاز شباهت بسیار زیادی و خواص درمانی مشابه زیادی نیز با این دو سبزی دارد.

- جی پلاس ، فرزانه خدایاری پزشک متخصص تغذیه، اظهار کرد: موسیر یکی از گیاهان و سبزیجات دورگه ای است که به سیر و پیاز شباهت بسیار زیادی و خواص درمانی مشابه زیادی نیز با این دو سبزی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: خدایاری افزود: ترکیب ماست و موسیر با هم به عنوان ماست موسیر طرفداران زیادی دارد و مثل سایر سالادها، ترشی ها و دیگر سبزیجات کنار انواع غذاها سرو می شود.

او اضافه کرد: برگ های گیاه موسیر باریک و دراز و گل آن ارغوانی شکل است و پیاز آن با بویی کمتر از سیر و پیاز، خوراکی و قابل استفاده است.

این پزشک متخصص تغذیه در ادامه تصریح کرد: خواص موسیر بسیار زیاد است و از جمله مهمترین آن می توان به خواصی که در حیطه سلامت قلب دارد اشاره کرد و با کاهش کلسترول بد خون، خطر بروز تصلب شرایین، بیماری سرخرگ کورنری و همچنین خطر وقوع حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد.

خدایاری خاطرنشان کرد: مصرف موسیر با تنظیم سطح خون در بدن، باعث کنترل دیابت در افراد مختلف می شود و برای افراد دیابتی که باید سطح قند خون خود را ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خواص شگفت انگیز موسیر/ از ماست موسیر غافل نشوید

خواص شگفت انگیز موسیر/ از ماست موسیر غافل نشوید