مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 مهر 1399 ساعت 06:352020-10-03اجتماعي

میانه مهر و چند رویداد نجومی


یک مدرس و پژوهشگر نجوم با اشاره به بارش شهابی اژدهایی در اواسط مهر ماه گفت: چند مقابله و مقارنه نیز از دیگر رویدادهای اواسط مهرماه است.

- ایسنا/اصفهان یک مدرس و پژوهشگر نجوم با اشاره به بارش شهابی اژدهایی در اواسط مهر ماه گفت: چند مقابله و مقارنه نیز از دیگر رویدادهای اواسط مهرماه است.

عمران مرادی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بارش شهابی اژدهایی مهر ماه، بارشی شهابی است که بر اثر عبور زمین از میان رد دنباله دار دوره ای 21پی/جیاکوبینی - زینر ایجاد می شود.

این بارش شهابی هر ساله در اواسط مهر ماه روی می دهد و معمولاً بین 16 و 18 مهر به اوج می رسد.

وی افزود: امسال پیش بینی شده نرخ بارش حدود 10 شهاب در ساعت باشد، اما در سال های 1933 و 1946 نرخ ساعتی سرسویی بارش شهابی اژدهایی بسیار بیشتر از معمول شد و به هزاران شهاب در ساعت رسید.

این مدرس و پژوهشگر نجوم با بیان اینکه شهاب های این بارش شهابی از سمت صورت فلکی اژدها به سمت زمین روانه می شوند، تصریح کرد: بارش های شهابی هنگامی رخ می دهد که زمین در مسیر حرکت مداری خود به دور خورشید وارد رد به جا مانده از یک دنباله دار می شود.

به گفته مرادی بهترین شرایط برای رصد بارش شهابی اژدهایی، آسمان صاف و آلودگی نوری کم است و آسمان کوهستان و کویر که از آلودگی نوری شهرها دور است بهترین شرایط رصد شهاب باران ها خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میانه مهر و چند رویداد نجومی

میانه مهر و چند رویداد نجومی