مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 مهر 1399 ساعت 07:302020-10-03بين الملل

داوود اوغلو از علت تاخیر ترکیه در مداخله نظامی در سوریه گفت


نخست وزیر سابق ترکیه فاش کرد، آنکارا طرحی در سوریه داشت که گروه فتح الله گولن،متهم به تلاش برای کودتا در ترکیه در 15 ژوییه 2016، مانع از اجرای این طرح شد.

- نخست وزیر سابق ترکیه فاش کرد، آنکارا طرحی در سوریه داشت که گروه فتح الله گولن،متهم به تلاش برای کودتا در ترکیه در 15 ژوییه 2016، مانع از اجرای این طرح شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت روزنامه عربی 21، احمد داوود اوغلو، نخست وزیر سابق ترکیه در مصاحبه ای با شبکه ماهواره ای خبر ترک اظهار کرد: نفوذ گروه گولن در فرماندهی ارتش ترکیه مانع از ارائه پشتیبانی به ارتش آزاد سوریه (مخالفان مسلح سوری) شد.

داوود اوغلو گفت: اگر ما توانسته بودیم از ارتش آزاد سوریه در حلب حفاظت کنیم، امروز شرایط متفاوت بود.

نخست وزیر سابق سوریه افزود: زمانی که داعش وارد سوریه شد، اگر ما می توانستیم همانند روسیه دست به خطر بزنیم و ریسک کنیم، ارتش آزاد باید تقویت می شد.

او در ادامه گفت: اگر ارتش آزاد همانند نیرویی در ترکیه تمرین داده شده بود و اگر ما توانسته بودیم از آن در حلب حمایت کنیم، شرایط امروز متفاوت بود اما نفوذ ما در آن منطقه از سوی نیروهای وابسته به گولن در داخل ارتش در هم شکسته شد.

داوودا وغلو افزود: ما ارتشی داشتیم که پس از دو سال برای کودتا علیه ما تلاش کرده و آنکارا و استانبول را هدف قرار داد و همین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داوود اوغلو از علت تاخیر ترکیه در مداخله نظامی در سوریه گفت

داوود اوغلو از علت تاخیر ترکیه در مداخله نظامی در سوریه گفت