مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 مهر 1399 ساعت 07:352020-10-03اقتصادي

تمام مرغ تولیدی کرمان سبز است/باید فکری به حال تولیدکنندگان دامی شود


تنها استانی هستیم که باقیمانده آنتی بیوتیک و فلزات سنگین در مرغ مورد ارزیابی قرار می گیرد و تمام مرغ تولیدی استان کرمان سبز است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، حسین رشیدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته دامپزشکی اظهار داشت: دامپزشکی دو وظیفه اساسی بر عهده دارد که شامل حمایت از تولید و سرمایه دامی و کمک به بهدلشت عمومی است.

وی بیان داشت: با شیوع کرونا بسیاری از افراد با بیماری واگیر بیشتر آشنا شدند و بیماری های دامی عموما واگیر هستند و به سرعت شایع می شوند و گاهی 100 درصد تلفات می دهند.

رشیدی ادامه داد: تولیدکنندگان باید خوراک دامی را با دلار بخرند و محصول خود را با ریال بفروشند که به صرفه نیست و باید فکری به حال تولیدکنندگان شود.

وی ابراز داشت: کانون های بیماری ها را در استان کرمان به موقع شناسایی و در نطفه خفه کردیم که از آن جمله می توان به نابودی یک روزه کانون آنفولانزای فوق حاد پرندگان اشاره کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به اینکه تمام کشتارگاه های کرمان به سیستم پیش سردکن مجهز شده اند، تصریح کرد: همچنین بیماری تب برفکی را طی شش سال گذشته تحت کنترل داشته ایم و نگذاشتیم به صورت اپیدمی مطرح شود و تب کریمه کنگو هم به یک تا دو نفر ابتلا در سال کاهش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمام مرغ تولیدی کرمان سبز است/باید فکری به حال تولیدکنندگان دامی شود

تمام مرغ تولیدی کرمان سبز است/باید فکری به حال تولیدکنندگان دامی شود