مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 مهر 1399 ساعت 07:552020-10-03سياسي

کتابخانه ملی ایران بخشی از تاریخ فرهنگی تهران است


عبدالله انوار تهران شناس و رییس اسبق بخش نسخ خطی کتابخانه ملی ایران گفت: کتابخانه ملی یک مکان مهم فرهنگی در تهران است و بخشی از تاریخ فرهنگی پایتخت با فعالیت های کتابخانه ملی تعریف می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سید عبدالله انوار از جمله فرهیختگانی است که در حوزه های مختلف علمی، پژوهشی مانند نسخه پژوهی، نسخه شناسی، فهرست نویسی کتب خطی و غیره آثار بسیاری به عنوان صاحبنظر و مرجع در کارنامه خود به جای گذاشته است و به عنوان یک فرهنگ پژوه در حوزه تهران شناسی نیز تحقیق و فعالیت های پژوهشی بسیاری به انجام رسانده است.

انوار درباره غرابت های تاریخ پایتخت و فعالیت نهادهای فرهنگی گفت: هریک از نهادهای فرهنگی تهران دارای تاریخ و هویت خاص خود هستند و کتابخانه ملی ایران هم به دلیل قدمت تأسیس نقش پرمعنایی در تاریخ پایتختی تهران دارد.

وی افزود: آندره گدار از معماران شهیر فرانسوی برای فعالیت های معماری به ایران آمده بود که در سال 1308 طرح تأسیس موزه و کتابخانه ملی را ارائه کرد و در نهایت کار را شروع کرد و کتابخانه ملی و موزه ملی ایران در سال 1316 راه اندازی و آغاز به کار کرد.

پس از راه اندازی کتابخانه ملی این نهاد فرهنگی محل مهمی برای مراجعه اندیشمندان و فرهیختگان در تهران شد که از همان زمان تا امروز بخشی از هویت فرهنگی تهران به شمار می آی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتابخانه ملی ایران بخشی از تاریخ فرهنگی تهران است

کتابخانه ملی ایران بخشی از تاریخ فرهنگی تهران است