مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 مهر 1399 ساعت 09:252020-10-03سياسي

خانه باقرخان سالار ملی در تبریز مرمت می شود


رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز از مرمت خانه تاریخی منتسب به باقرخان سالار ملی توسط شهرداری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، شکور اکبرنژاد در نشست اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کلان شهر تبریز افزود: سالار ملی در دوره مشروطه در محدوده وسیعی از محله موسوم به خیابان تبریز سنگربندی و مبارزه می‌کرد.

وی اظهار کرد: بر این اساس نیز محل‌های متفاوتی به عنوان خانه باقرخان سالار ملی مطرح بوده که امروز یکی از آنها در محله خیابان موجود است.

رییس کمیسیون شورای شهر تبریز اضافه کرد: با توجه به اینکه خانه تاریخی فعلی منتسب به سالار ملی آسیب دیده و بخش‌هایی از آن تخریب شده، پس از انجام اقدامات مرمتی نسبت به ثبت آن اقدام می‌شود.

پیش از این مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی نیز اعلام کرده بود که با تعامل این اداره کل و شهرداری تبریز محدوده خانه تاریخی منتسب به باقرخان مشهور به سالار ملی تملک می‌شود.

احمد حمزه زاده افزود: در این راستا توافق اولیه با شهرداری کلان‌شهر تبریز انجام شده و اقدامات لازم از سوی این دستگاه به زودی آغاز خواهد شد.

وی هدف اصلی از این توافق را حفظ و حراست از این بنا به عنوان یکی از آثار ماندگار انقلاب مشروطه در تاریخ ایران و آذربایجان اعلام کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه باقرخان سالار ملی در تبریز مرمت می شود

خانه باقرخان سالار ملی در تبریز مرمت می شود