مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 مهر 1399 ساعت 10:202020-10-03اقتصادي

تنها 15 درصد انار طارم فرآوری می شود


مسئول باغبانی جهادکشاورزی طارم گفت: 85 درصد انار تولید شده این شهرستان به صورت تازه خوری مصرف و 15 درصد نیز فرآوری می شود.

- ایسنا/زنجان مسئول باغبانی جهادکشاورزی طارم گفت: 85 درصد انار تولید شده این شهرستان به صورت تازه خوری مصرف و 15 درصد نیز فرآوری می شود.

فرهاد اکبری در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه طارم از قطب های تولید انار استان زنجان است، اظهار کرد: به طور معمول 15 درصد محصول انار تولیدی این شهرستان به صورت رب انار (ترش و شیرین) فرآوری شده و 85 درصد مابقی آن نیز به صورت تازه خوری مصرف و بخشی از این محصول نیز به سایر استان ها صادر می شود.

وی با بیان اینکه قریب به 15 نوع انار در طارم تولید می شود، تصریح کرد: شاه بار قرمز و سفید، می خوش، پست کدویی، کبابی، ملیس ترش، ملس شیرین، پوست سیاه، پوست سفید، کله نار، ترش جنگلی، راغ، دوستی، یوسف خانی و ملس ساوه، از جمله انواع محصول انار تولیدی در این شهرستان هستند.

اکبری با اشاره به اینکه آن دسته از انارهایی که به رنگ قرمز و صورتی بوده و پوست نازک و نرم هسته هستند و شکل ظاهری خوشی را دارند، بازار پسند بوده و مردم به خرید آن ها تمایل بیشتری نشان می دهند، افزود: ارقام ملس ساوه، شاه بار قرمز و سفید، کله نار و پوست سیاه از کیفیت، عطر و طعم خوبی برخوردارند و مصرف کنندگان زیادی به خود اختصاص داده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها 15 درصد انار طارم فرآوری می شود

تنها 15 درصد انار طارم فرآوری می شود