مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 مهر 1399 ساعت 16:152020-10-03اقتصادي

اقتصاد ایران به دلار وابسته شده است


نماینده کرمانشاه با بیان اینکه اقتصاد ایران به دلار وابسته شده، گفت: در شرایطی که وابستگی اقتصاد به دلار باید فقط حدود 15 درصد باشد، اما گاهی این وابستگی به 100 درصد می رسد.

- ایسنا/کرمانشاه نماینده کرمانشاه با بیان اینکه اقتصاد ایران به دلار وابسته شده، گفت: در شرایطی که وابستگی اقتصاد به دلار باید فقط حدود 15 درصد باشد، اما گاهی این وابستگی به 100 درصد می رسد.

عبدالرضا مصری در نشست فعالان اقتصادی استان با مجمع نمایندگان کرمانشاه که عصر امروز (12 مهر) برگزار شد، با باین اینکه برخلاف میل مسئولین کشور اقتصاد ایران به دلار وابسته است، افزود: وابستگی به دلار باید حدود 15 درصد باشد، اما گاهی این وابستگی به 80 تا 100 درصد هم می رسد.

وی ادامه داد: این وابستگی باعث می شود گاهی برای مدیریت نرخ ارز تصمیماتی گرفته شود که یا ناگهان ترمز دلار را بکشد یا به شدت به قیمت آن بیفزاید که نتیجه این شرایط جز به زیان فعالین اقتصادی نیست و جرات هرگونه کار اقتصادی را از آنها می گیرد.

این نماینده مجلس مشکل دیگری که اکنون در حوزه ارز با آن مواجهیم را عدم برگشت بخشی از ارز به کشور دانست و اظهار کرد: برخی از این عدم بازگشت ناشی از موانع نیست، بلکه واقعا برخی از فعالین نمی خواهند فعلا ارز آنها به کشور برگردد، زیرا هرچه زمان بگذرد می توانند ارزی که به کشور می آو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتصاد ایران به دلار وابسته شده است

اقتصاد ایران به دلار وابسته شده است