مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 مهر 1399 ساعت 06:102020-10-04سياسي

آیا روبات ها می توانند خطرناک باشند؟


در کتاب فیزیک ناممکن ها آمده است که اگر روبات ها به سطح خودهشیاری برسند و علایق خود را دنبال کنند، می توانند خطرناک باشند.

- ایسنا/اصفهان در کتاب فیزیک ناممکن ها آمده است که اگر روبات ها به سطح خودهشیاری برسند و علایق خود را دنبال کنند، می توانند خطرناک باشند.

دکتر شهرام صالحی- کیهان شناس و عضو هیات علمی مرکز آموزش نجوم ادیب اصفهان شامگاه گذشته (شنبه- 12 مهرماه) در صد و چهل و هفتمین برنامه کافه کتاب پاییز 99 که به همت مرکز نجوم ادیب به صورت مجازی برگزار شد، به بررسی کتاب (فیزیک ناممکن ها) نوشته میچیو کاکو پرداخت.

وی در خصوص فصلی از این کتاب که در خصوص ایجاد عاطفه در ربات ها است، با طرح این پرسش که ماشین ها می توانند خودآگاه باشند یا حتی اصلا خودآگاهی چه معناست، اظهار کرد: در این کتاب کاکو معتقد است که هیچ توافقی وجود ندارد، اما به گفته ماروین مینسکی خودآگاهی به عنوان جامعه ذهن ما توصیف می شود، یعنی فرایند تفکر در مغز ما نه مستقر، بلکه گسترده است و به این ترتیب خودآگاهی را می توان به عنوان توالی اندیشه ها و تصاویر صادر شده از ذهن های کوچک تر گوناگون در نظر گرفت که برای جلب توجه ما در حال رقابت هستند.

صالحی افزود: به گفته نویسنده این کتاب البته تعریف خودآگاهی آنقدر پیچیده نیست و چه بسا جانوران هم خودآگاه باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا روبات ها می توانند خطرناک باشند؟

آیا روبات ها می توانند خطرناک باشند؟