مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 مهر 1399 ساعت 07:102020-10-04اقتصادي

بررسی نحوه فعالیت سامانه احراز هویت اِمتا


پیرو ابلاغیه اخیر معاونت دادستانی کل کشور در امور فضای مجازی مبنی بر الزام سکوهای آگهی خودرو و مسکن به احراز هویت آگاهی دهندگان، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بررسی نحوه کارکرد سامانه احراز هویت امتا را تشریح کرد.

- به گزارش  خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، پس از ابلاغیه اخیر معاونت دادستانی کل کشور در امور فضای مجازی مبنی بر الزام سکوهای آگهی خودرو و مسکن به احراز هویت آگهی دهندگان خود از ابتدای مهرماه سال جاری، واکنش های متعدد و بعضاً انتقادی از سوی برخی کسب و کارها و تشکل های صنفی مربوطه نسبت به این تصمیم صورت پذیرفت.

حال پس از گذشت چند روز از طرح این مباحث، مسئولان سامانه اِمتا ضمن تشریح نحوه کارکرد این سامانه، به برخی موارد مهم آن پاسخ داده اند.

1- عدم ارائه API از سوی سامانه اِمتا و خروج کاربران از پلتفرم ها این سامانه به صورت API در اختیار کسب و کارها قرار می گیرد.

با توجه به اینکه مرحله اول و اصلی احراز هویت در فضای مجازی، شناسایی (ثبت نام) غیرحضوری کاربران است و در فرآیند این شناسایی، اطلاعات مهم هویتی کاربران اخذ می گردد، لذا کمیسیون عالی امنیت فضای مجازی ذیل شورای عالی فضای مجازی راه اندازی این سامانه را با شرط صیانت از داده های کاربران به تصویب رسانده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی نحوه فعالیت سامانه احراز هویت اِمتا

بررسی نحوه فعالیت سامانه احراز هویت اِمتا