مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 مهر 1399 ساعت 08:052020-10-04اقتصادي

یادگار آل مظفر در میبد بهبود می یابد


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میبد با اشاره به مرمت اصلی و سازه ای قلعه بدرآباد متعلق به دوره آل مظفر، گفت: تاکنون عملیات مرمت و احیای این قلعه پیشرفت فیزیکی 50 درصدی داشته است.

- رسول مشتاقیان از پیشرفت فیزیکی 50 درصدی طرح مرمتی قلعه تاریخی بدرآباد خبر داد و در این باره تصریح کرد: عملیات مرمت و احیای قلعه تاریخی بدرآباد که از سال 1396 به طور مداوم در جریان بوده و با مشارکت بخش خصوصی به پیشرفت فیزیکی 50 درصدی رسیده است.

وی تصریح کرد: پی بندی، دیوارچینی، اجرای طاق و تویزه، ساخت برج و باروها و دروازه ورودی از جمله اقدامات مرمتی اصلی و سازه ای بنا هستند که به طور کامل انجام شده و فاز دوم آن شامل اجرای تاسیسات _ کف سازی و بدنه سازی در دستور کار قرار دارد.

مشتاقیان خاطرنشان کرد: قلعه تمام خشتی بدرآباد که یادآور روزهای شکوهمند میبد در دوره آل مظفر بوده که با مساحت بیش از 1600 متر مربع در کنار محور اصلی یزد به اصفهان و در کشتخوان قدیم بدرآباد واقع شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد، این قلعه از سازه های باقی مانده از دوره آل مظفر است که به شماره 9115 در دهم اردیبهشت ماه 1382 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادگار آل مظفر در میبد بهبود می یابد

یادگار آل مظفر در میبد بهبود می یابد