مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 مهر 1399 ساعت 08:252020-10-04اقتصادي

اقتصاد اسلامی، توهم یا واقعی؟/ ریشه اظهارنظرهای عجیب درباره اقتصاد اسلامی


یک اقتصاددان در نقد اظهارات مطرح شده درباره عدم وجود اقتصاد اسلامی نوشت: اظهار نظر ناشیانه ای که یک غیراقتصاددان اخیرا در تایید بازار آزاد نموده است به حق موجب واکنش های متعددی شده است که ریشه در تداخل ناصواب و عدم توانایی تشخیص دو مقوله هنجاری و اثباتی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اخیرا اظهارات یکی از نوادگان مراجع تقلید درباره عدم وجود اقتصاد اسلامی، حاشیه ساز شده و واکنش کارشناسان را به دنبال داشته است.

  در همین راستا، دکتر ایرج توتونچیان، مقاله ای با عنوان اقتصاد اسلامی، توهم یا واقعی؟ برای خبرگزاری فارس ارسال کرده و به نقد دیدگاه فوق پرداخته است.

توتونچیان از معدود اقتصاددانی است که در دهه 60 در تدوین قانون بانکداری بدون ربا در کنار مجلسی ها و فقهای آن روز حضور داشته و البته به عنوان معاون اقتصادی و بین الملل وزیر اقتصاد طی سال های 60 تا 64حامی و مدافع تصویب این قانون بوده است.

وی که فارغ التحصیل اقتصاد توسعه از دانشگاه تگزاس آمریکا در سال 1976 میلادی است، در طول حدود چهار دهه تدریس و پژوهش در حوزه اقتصاد در ایران و کشورهای اسلامی (مانند کویت، عربستان، مالزی و اندونزی)، آثار مهمی درباره بانکداری اسلامی به رشته تحریر در آورده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتصاد اسلامی، توهم یا واقعی؟/ ریشه اظهارنظرهای عجیب درباره اقتصاد اسلامی

اقتصاد اسلامی، توهم یا واقعی؟/ ریشه اظهارنظرهای عجیب درباره اقتصاد اسلامی