مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 مهر 1399 ساعت 08:552020-10-04اقتصادي

فاصله خراسان شمالی تا اندازه مطلوب در کشت نشایی چغندرقند/ قیمت چغندرقند اصلاح شود


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی در کشت نشایی چغندرقند تا میزان مطلوب فاصله زیادی دارد.

- ایسنا/خراسان شمالی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی در کشت نشایی چغندرقند تا میزان مطلوب فاصله زیادی دارد.

تشکری در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: در حال حاضر کشت نشایی چغندرقند در سطح 20 هکتار و آن نیز به صورت الگویی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مزیت های کشت نشایی چغندرقند در استان صرفه جویی در مصرف آب است، افزود: در حال حاضر دستگاه کاشت نشاء نیز وارد استان شده است اما هزینه خرید نشای چغندر قند بالا است و به دنبال راهی برای خرید نشاهای این محصول با قیمت کمتر هستیم.

تشکری با بیان اینکه برداشت چغندرقند در این استان از 15 مهرماه آغاز می شود، ادامه داد: طی سال جاری در سطح دو هزار و 300 هکتار این محصول در استان کشت شده است که سهمیه اعلام شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای خراسان شمالی دو هزار و 500 هکتار بوده و در واقع سطح زیرکشت این محصول با افزایش و کاهش قیمت آن زیاد و کم می شود.

وی از آغاز فعالیت کارخانه قند شیروان طی یکی دو آینده خبر داد و گفت: تعداد بیشتر کشاورزان با کارخانه قند شیروان برای تحویل محصول قرار داد بسته و تعدادی نیز با کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاصله خراسان شمالی تا اندازه مطلوب در کشت نشایی چغندرقند/ قیمت چغندرقند اصلاح شود

فاصله خراسان شمالی تا اندازه مطلوب در کشت نشایی چغندرقند/ قیمت چغندرقند اصلاح شود