مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 مهر 1399 ساعت 09:302020-10-04اقتصادي

نرخ خرید سیب زمینی مقرون به صرفه نیست


با توجه به تولید انبوه سیب زمینی، برای تعادل قیمت در بازار داخل باید صادرات این محصول انجام شود.

- جی پلاس، رحیم نیازی رییس انجمن ملی سیب زمینی با اشاره به اینکه بازار سیب زمینی تعریفی ندارد، اظهار کرد: با توجه به تولید انبوه و مازاد 400 تا 500 هزار تنی سیب زمینی، قیمت به شدت افت کرده است که این شرایط برای کشاورز مقرون به صرفه نیست.

نرخ خرید سیب زمینی نیمی از بهای تمام شده تولید است باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ او افزود: با وجود افزایش چندبرابری هزینه های کاشت، داشت و برداشت، نرخ فعلی خرید از کشاورزان، نیمی از هزینه های تولید را پوشش می دهد این امر مشکلات متعددی را برای کشاورزان در پرداخت بدهی به بانک ها ایجاد کرده است.

نیازی ادامه داد: وزارت امور خارجه و صمت، مشکلات پیش روی صادرات را باید مرتفع کنند تا صادرات سیب زمینی به حدمعقول خود برسد تا تولید برای کشاورزان صرفه اقتصادی داشته باشد.

قیمت تمام شده هر کیلو سیب زمینی 2 هزار و 200 تومان این مقام مسئول با اشاره به اینکه برداشت سیب زمینی در استان های همدان و اردبیل در حال انجام است، بیان کرد: در حال حاضر هر کیلو سیب زمینی با نرخ 800 تا یک هزار و 200 تومان از کشاورز خریداری می شود، در حالی که قیمت تمام شده محصول 2 تا 2 هزار و 200 تومان است که با استمرار این روند، کشاورزان توان تولید ندار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرخ خرید سیب زمینی مقرون به صرفه نیست

نرخ خرید سیب زمینی مقرون به صرفه نیست