مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 مهر 1399 ساعت 11:252020-10-04اقتصادي

وزیر بهداشت: سن امید به زندگی ایرانیان به بیش از 75 سال افزایش یافته


وزیر بهداشت با اشاره به افزایش سن امید به زندگی در کشور به رقمی بیش از 75 سال و با بیان اینکه این امر طبیعتا منجر به افزایش نسبت جمعیت سالخورده می شود، گفت: سالخوردگی جمعیت و سرعت زیاد رشد جمعیت سالمند در کشور، باعث نمود بیشتر نیازمندی های متفاوت اقتصادی، اجتماعی و سلامت خواهد شد که لزوم برنامه ریزی و سیاست گذاری را در مواجهه با این پدیده ناگزیر می سازد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سعید نمکی در پیامی به همایش مجازی روز جهانی و هفته گرامیداشت سالمند با عنوان (نگاهی نو به مساله سالمندی در ایران)، با بیان اینکه سالخوردگی جمعیت و سرعت زیاد رشد جمعیت سالمند در کشور، باعث نمود بیشتر نیازمندی های متفاوت اقتصادی، اجتماعی و سلامت خواهد شد، بر لزوم برنامه ریزی و سیاست گذاری در مواجهه با این پدیده، تاکید کرد.

نمکی اظهار کرد: در قرن اخیر به یُمن پیشرفت وضعیت بهداشت و سلامت، شاخص امید زندگی در اغلب جوامع افزایش یافته و در کشور ما از رقمی کمتر از 53 سال به رقمی بیش از 75 سال افزایش یافته است؛ به نحوی که انتظار می رود در سال 1429، امید زندگی در ایران به 78.

5 سال برسد.

این امر منجر به افزایش نسبت جمعیت سالخورده می شود.

وی گفت: سالخوردگی جمعیت و سرعت زیاد رشد جمعیت سالمند در کشور، باعث نمود بیشتر نیازمندی های متفاوت اقتصادی، اجتماعی و سلامت خواهد شد ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر بهداشت: سن امید به زندگی ایرانیان به بیش از 75 سال افزایش یافته

وزیر بهداشت: سن امید به زندگی ایرانیان به بیش از 75 سال افزایش یافته