مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 مهر 1399 ساعت 18:502020-10-04فرهنگي

واکنش وزارت ارشاد به انتقادات: این مجسمه ها زیبنده شهرهای ایران نیست


مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با ماجرای تندیس های بی کیفیت مفاخر ایران گفت: انتخاب دغدغه فرهنگی و ایده مناسب بسیار حائز اهمیت است، - اما نبود طراحی مناسب و اجرای غلط توسط افراد فاقد صلاحیت ساخت مجسمه های شهری، نتایج سنگینی به همراه خواهد داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ ایرنا نوشت: مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برخی مجمسه های شهری اخیر گفت: متاسفانه آثاری که این چند وقت در برخی شهرهای ایران شاهدش بودیم از منظر هنری، آثار درخور و شایسته ای نبود و از ساختار تکنیکی و جذابیت بصری و توانمندی سازنده برای خلق و اجرای یک اثر هنری برخودار نبودند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازواحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، هادی مظفری گفت: آثار یادمانی برای بزرگان، می تواند مثل ترجیع بند محتشم کاشانی برای حماسه کربلا، اثری موسیقایی و حماسی همانند سمفونی خرمشهر و مجسمه ای همانند اثر ابوالحسن خان صدیقی برای ادای احترام به فردوسی یا آثار معماری و مجسمه ها و دیوارنگارها باشند که همگی از مهمترین گونه های آثار فرهنگی و هنری باشد.

مظفری افزود: این یادمان ها به عنوان مدرک و شاهدی برای قدرشناسی و بزرگداشت خاطره مفاخر و بزرگان یک کشور است که با قرار گرفتن در معرض دید شهروندان، هم خاطره ذهنی و ادای احترام آنها را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش وزارت ارشاد به انتقادات: این مجسمه ها زیبنده شهرهای ایران نیست

واکنش وزارت ارشاد به انتقادات: این مجسمه ها زیبنده شهرهای ایران نیست