مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 مهر 1399 ساعت 21:302020-10-04اقتصادي

نفع سیب زمینی کاران در کاهش هزینه صادرات است


در صورت فراهم شدن صادرات، قیمت سیب زمینی به دلیل ورود به بازارهای جهانی افزایش می یابد و تحقق این مقوله هم زمانی به نفع کشاورز خواهد بود که هزینه صادرات به کمترین میزان ممکن برسد.

- پرویز اوسطی در گفت وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار داشت: چهارشنبه هفته گذشته اولین جلسه با مجمع ملی سیب زمینی کاران کشور در تهران برگزار شد که در این نشست معاون اقتصادی مجلس، معاون اداره صمت و مدیرعامل بانک کشاورزی حضور داشتند و در مورد طرح صادرات سیب زمینی به رایزنی پرداختند.

وی در ادامه افزود: در صورت فراهم شدن صادرات، قیمت سیب زمینی به دلیل ورود به بازارهای جهانی افزایش می یابد و تحقق این مقوله هم زمانی به نفع کشاورز خواهد بود که هزینه صادرات به کمترین میزان ممکن برسد.

اوسطی اذعان داشت: کنسولگری جمهوری اسلامی ایران می تواند در کشورهای مختلف با ایجاد بازار فروش فرا منطقه ای زمینه صادرات سیب زمینی را برای کشاورزان فراهم سازد.

وی در مورد طرح حمایت از سیب زمینی کاران گفت: با طرح های مطالعاتی که صورت گرفته قرار است در دشت های چهاردولی قروه علاوه بر ایجاد گلخانه، یک شهرک صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی مانند سیب زمینی احداث شود.

اوسطی تخصیص آب شرب از سد آزاد برای مناطق دهگلان و قروه را نیازمند تخصیص اعتبار دانست و افزود: پیشبرد این طرح نیازمند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نفع سیب زمینی کاران در کاهش هزینه صادرات است

نفع سیب زمینی کاران در کاهش هزینه صادرات است