مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 مهر 1399 ساعت 06:002020-10-05فرهنگي

انتشار کتاب «تحلیل زیبایی شناسی موسیقی دستگاهی ایران»


کتاب «تحلیل زیبایی شناسی موسیقی دستگاهی ایران» نوشته محمدرضا عزیزی و پویا سرایی در قالب حوزه فلسفه و زیبایی شناسی موسیقی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

- کتاب تحلیل زیبایی شناسی موسیقی دستگاهی ایران نوشته محمدرضا عزیزی و پویا سرایی در قالب حوزه فلسفه و زیبایی شناسی موسیقی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، کتاب تحلیل زیبایی شناسی موسیقی دستگاهی ایران با تالیف محمدرضا عزیزی و پویا سرایی منتشر شد.

این کتاب یک اثر پژوهشی در شاخه فلسفه و زیبایی شناسی موسیقی است که از سوی انتشارات نسل روشن در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

محمدرضا عزیزی در این رابطه نوشته است: موسیقی سنتی ایران، همچون سایر هنرهای اصیل و دارای قدمت این مرز و بوم، همواره به جهت ارتباط نزدیکی که با مباحث عرفانی و فلسفی داشته، پا به پای تاریخ این سرزمین در حرکت بوده و نسل به نسل بر ارزش و اصالت آن افزوده شده است.

هدف از تالیف این کتاب این بوده است که در ابتدا به استخراج مهم ترین مفاهیم زیبایی شناختیِ برآمده از دل حکمت و فلسفه ایرانی-اسلامی در موسیقی سنتی ایران با تاکید بر اندیشه های شیخ شهاب الدین سهروردی پرداخته شود، چراکه مبحث کشف و شهود و ارتباط هنرمندان با عالم خیال در حکمت اشراق، را می توان دارای نقشی محوری در زیبایی شناسی موسیقی ایران دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار کتاب «تحلیل زیبایی شناسی موسیقی دستگاهی ایران»

انتشار کتاب «تحلیل زیبایی شناسی موسیقی دستگاهی ایران»