مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 مهر 1399 ساعت 06:402020-10-05اقتصادي

کاسبی دلالان و خنده ای که بر لب پسته کاران نمی ماند/دولت چاره اندیشی کند


نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورز، کارگر و کسانی که روی محصول پسته سرمایه گذاری کردند مورد بی مهری قرار گرفته اند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زرند، برداشت محصول پسته از 34 هزار هکتار از باغات شهرستان زرند در حال اجرا است و در زمان برداشت یک ماهه این محصول استراتژیک برای حدود 270 هزار نفر روز اشتغال ایجاد می شود.

به گفته علی صادق زاده فرماندار زرند، پیش بینی می شود امسال 7 هزار تن پسته از باغات شهرستان برداشت شود که با این برداشت تقریبا 900 میلیارد تومان درآمد عاید کشاورزان می شود.

فرماندار زرند از کشاورزان خواست محصول تولیدی خود را به تدریج وارد بازار کنند.

رضا محمدی مدیر جهاد کشاورزی زرند هم با بیان اینکه امسال سال آور پسته نیست و از طرفی نوسانات دمایی را داشتیم در گفت وگو با خبرنگار فارس افزود: در سال جاری با کاهش 60 درصدی تولید پسته مواجه هستیم.

وی فرآوری بهداشتی محصول پسته را بسیار با اهمیت دانست و گفت: فرآوری پسته در این شهرستان با رعایت موارد بهداشتی انجام می شود و در حال حاضر 22 اکیپ بهداشتی بر فرآوری محصول نظارت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی زرند گفت فرآوری بهداشتی پسته در قالب 6 هزار و 70 کارگاه ضبط پسته مکانیزه، نیمه مکانیزه و سنتی انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاسبی دلالان و خنده ای که بر لب پسته کاران نمی ماند/دولت چاره اندیشی کند

کاسبی دلالان و خنده ای که بر لب پسته کاران نمی ماند/دولت چاره اندیشی کند