مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 مهر 1399 ساعت 07:052020-10-05اجتماعي

بحران شیوع طاعون نشخوارکنندگان در فارس


شیوع طاعون نشخوارکنندگان در فارس به بحرانی جدی تبدیل شده و این بیماری بیشتر از طریق ترشحات آلوده دهان و بینی حیوانات ناقل و استفاده از آبشخورهای مشترک انتقال می یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، در سال 1304 طاعون گاوی شیوع پیدا کرد که خسارات زیادی وارد شد در نتیجه در جهاد کشاورزی اداره ای به نام دفع آفات حیوانی که بعدها با نام سازمان دامپزشکی تاسیس شد.

استان فارس با توجه به این که در دامنه جنوبی رشته کوه های زاگرس واقع شده دارای مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع  با تعداد زیادی قوچ و میش و پازن های زیادی همراه است.

  چندی پیش، پس از دیدن موارد طاعون نشخوارکنندگان در منطقه توت سیاه واقع در شمال شرقی استان فارس، محیط بانان حین گشت زنی شاهد لاشه های حیوانات بودند و پس از پیگیری اداره دامپزشکی بوانات  متوجه شیوع طاعون در بین حیوانات شدند.

     استفاده از آبشخور مشترک مهم ترین عامل انتقال طاعون نشخوارکنندگان است        رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست فارس در گفتگو با فارس با بیان اینکه بیماری طاعون یک نوع ویروس است که شیوع بسیار بالایی در کل و بزها دارد، افزود: تمام دامداران باید این موضوع را بدانند که چرای دام در مناطق دارای ممنوعیت با حساسیت های بیشتری انجام شود به عنوان مثال از آبشخورهای مشترک استفاده نشود .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران شیوع طاعون نشخوارکنندگان در فارس

بحران شیوع طاعون نشخوارکنندگان در فارس