مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 مهر 1399 ساعت 09:152020-10-05پزشكي

ارتباط میان تغییر میکروبیوم روده و نقص شناختی ناشی از افزایش سن


پژوهش جدید دانشمندان انگلیسی و ایتالیایی نشان می دهد که تغییرات میکروبیوم روده می تواند بر کاهش شناختی ناشی از افزایش سن موثر باشد.

- پژوهش جدید دانشمندان انگلیسی و ایتالیایی نشان می دهد که تغییرات میکروبیوم روده می تواند بر کاهش شناختی ناشی از افزایش سن موثر باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گیزمگ، دانشمندان انگلستان و ایتالیا در بررسی جدیدی دریافتند که پیوند مدفوع از موش پیر به موش جوان، به بروز اختلالات یادگیری و حافظه در موش های جوان منجر می شود.

یافته های این آزمایش، بر پژوهش هایی مبتنی هستند که ارتباط کاهش شناختی ناشی از افزایش سن را با تغییرات میکروبیوم روده مورد بررسی قرار می دهند.

دیوید وازور (David Vauzour)، از پژوهشگران این پروژه گفت: پژوهش ها نشان می دهند که ممکن است روند پیری با تغییرات ناشی از افزایش سن در میکروبیوم روده مرتبط باشد.

پژوهش های اخیر، این ارتباط دو راهه را میان مغز و روده نشان می دهند که به محور روده- مغز (gut-ain axis) مشهور است و نقش مهمی در شکل گیری رفتار و عملکرد شناختی دارد.

پژوهش ها، ارتباطات پیچیده بسیاری را میان میکروبیوم روده و مغز نشان می دهند اما با وجود این، ارتباط علت و معلولی میان میکروبیوم روده و مغز هنوز عمیقا نامشخص است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباط میان تغییر میکروبیوم روده و نقص شناختی ناشی از افزایش سن

ارتباط میان تغییر میکروبیوم روده و نقص شناختی ناشی از افزایش سن