مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 مهر 1399 ساعت 20:402020-10-05حوادث

ماموریت خاص پهپادهای سپاه در مقابله با خشکسالی/ بارورسازی ابرها با RQ-170 ایرانی


نیروی هوافضای سپاه در پنج نقطه از کشور عملیات بارورسازی ابرها را انجام می دهد که برای این کار از نمونه های ایرانی پهپاد غنیمتی RQ-170 استفاده می کند.

- گروه دفاعی خبرگزاری فارس: وسعت 1648195 کیلومتر مربعی کشورمان و موقعیت جغرافیایی گسترده آن در نیمکره شمالی زمین که فاصله جنوب و شمال آن را از عرض جغرافیایی 30 درجه تا 60 درجه شمالی در بر می گیرد و عوامل دیگری مانند ارتفاعات و فاصله قسمت های میانی کشور از آب های آزاد موجب شده تا ایران از اقلیم و شرایط آب و هوایی متنوعی برخوردار باشد به طوریکه در مناطق مختلف از زمین های فوق العاده خشک و کویری تا زمین های بسیار مرطوب و حاصل خیز را در بر می گیرد.

از سوی دیگر میزان متوسط بارش ها در سراسر جغرافیای کشور که در سال حدود 250 میلی متر است، ایران را در زمره کشورهایی با اقلیم خشک قرار داده که همین میزان بارندگی نیز در اقصی نقاط کشور به طور مساوی تقسیم نمی شود.

بعنوان مثال در برخی از مناطق مانند نواحی شمالی البرز و سواحل دریایی خزر در استان های گیلان، مازندران و گلستان بارش ها به بیش از 1000 میلی متر در سال نیز می رسد.

نقشه پراکندگی بارش ها در ایران   همین پراکندگی میزان بارش ها در سرتاسر کشور و نوسان آن در سال های متوالی باعث ایجاد خشکسالی در برخی مناطق کشور شده است که گاهی با بارندگی های استثنایی ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماموریت خاص پهپادهای سپاه در مقابله با خشکسالی/ بارورسازی ابرها با RQ-170 ایرانی

ماموریت خاص پهپادهای سپاه در مقابله با خشکسالی/ بارورسازی ابرها با RQ-170 ایرانی