مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 مهر 1399 ساعت 21:502020-10-05سياسي

چرا برای انتشار خبر فوت رقابت می کنیم؟


بارها پیش آمده که رسانه ها به اصطلاح از هول در دیگ می افتند و برای پیشی گرفتن در انتشار زودهنگام خبر فوت چهره های مشهور و محبوب مردمی، چشمشان را به روی اصل صحت خبر در قبال سرعت انتشار آن می بندد؛ - بارها پیش آمده که رسانه ها به اصطلاح از هول در دیگ می افتند و برای پیشی گرفتن در انتشار زودهنگام خبر فوت چهره های مشهور و محبوب مردمی، چشمشان را به روی اصل صحت خبر در قبال سرعت انتشار آن می بندد؛ اما چرا؟! انتشار خبر درگذشت محمدرضا شجریان، استاد آواز ایران آن هم برای چندمین بار در ماه های اخیر، از جمله همین موارد است که به باور بسیاری از کارشناسان رسانه، هیچ آورده ای جز افزایش بی اعتمادی ندارد.

حمید شکری خانقاه، کارشناس علوم ارتباطات اجتماعی نیز از جمله افرادی است که فدا کردن سرعت بر صحت را یکی از مهمترین آسیب های رسانه های رسمی می داند و در همین زمینه به ایسنا می گوید: تاکنون چندین بار خبر فوت آقای محمدرضا شجریان به اشتباه منتشر شده است که حتی عذرخواهی برخی از رسانه ها را نیز به دنبال داشته است.

این در حالی است که آقای همایون شجریان چند ماه پیش اعلام کرد که وضعیت جسمانی ایشان را خودشان اطلاع رسانی می کنند و خواهش کردند که کسی به صورت فردی و بدون داشتن منبع موثق در این زمینه اطلاع رسانی نکند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا برای انتشار خبر فوت رقابت می کنیم؟

چرا برای انتشار خبر فوت رقابت می کنیم؟