مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 مهر 1399 ساعت 03:552020-10-06پزشكي

درمان استروییدی ترامپ عوارض جانبی جدی دارد


رییس جمهور آمریکا که برای معالجه کووید-19 با داروی استرویید تحت درمان قرار گرفته است، در معرض بروز عوارض جانبی بسیار جدی این دارو از جمله پرخاشگری، - به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» به نقل از مهر از رویترز، تیم پزشکی «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که تجویز دگزامتازون- یک داروی استرویید عمومی مورد استفاده برای کاهش التهاب مرتبط با سایر بیماری‌ها است- برای درمان دونالد ترامپ تجویز شده است.

این دارو که برای درمان موارد حاد بیماری تجویز می‌شود، با خطرات بروز عوارض جانبی از جمله تغییرات خلق و خو، پرخاشگری و پریشانی ذهنی همراه است.

این در حالی است که مقامات کاخ سفید تصویری امیدبخش و خوش بینانه از وضعیت جسمانی ترامپ ترسیم کرده و می گفتند که او می‌تواند تا روز دوشنبه از بیمارستان مرخص شود.

اما دگزامتازون برای موارد ابتلای جدی مصرف می‌شود.

نتایج یک بررسی در ماه ژوئن نشان داد که مصرف استرویید می تواند میزان مرگ و میر را در میان مبتلایان کووید -19 با وضعیت جسمانی بسیار وخیم به میزان یک سوم کاهش داد.

دگزامتازون برای درمان اختلال های سیستم ایمنی بدن، بیماریهای التهابی، مشکلات تنفسی و سایر شرایط بوجود آمده بر اثر واکنش دفاعی و طبیعی بدن بکار می رود که خود می تواند با واکنش بیش از حد باعث بروز مشکلات جدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان استروییدی ترامپ عوارض جانبی جدی دارد

درمان استروییدی ترامپ عوارض جانبی جدی دارد