مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 مهر 1399 ساعت 04:352020-10-06سياسي

بررسی باستان شناسی تعیین حریم گورستان تاریخی«خالدنبی» آغازشد


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان از آغاز پروژه بررسی باستان شناسی گورستان تاریخی خالدنبی کلاله برای تعیین عرصه و پیشنهاد حریم آن خبر داد.

- احمد تجری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: بررسی باستان شناسی گورستان تاریخی خالدنبی کلاله برای تعیین عرصه و پیشنهاد حریم این اثر تاریخی آغاز شد.

وی افزود: در این پروژه بررسی های پیمایشی در مناطق پیرامون گورستان اصلی به شعاع پنج کیلومتر برای شناسایی احتمالی سنگ افراشته های مرتبط به این گورستان و شناخت دقیق مناطق پراکنش این گورها صورت گرفته و محدوده عرصه و حریم آن مشخص شود.

تجری اضافه کرد: از دیگر اقدامات مقرر در این پروژه، مستندنگاری سنگ افراشته های شناسایی شده موجود در این گورستان خواهد بود.

وی بیان کرد: در این مستندنگاری علاوه بر کدگذاری و پلاک گذاری تمامی سنگ افراشته ها، تمام مشخصات فیزیکی سنگ ها شامل فرم سنگ افراشته ها، طول، عرض، ارتفاع، ضخامت، نوع و مشخصات تزیینات، آسیب شناسی و غیره به همراه طرح و تصویر در فرم های مخصوص به عنوان شناسنامه اثر ثبت و ضبط می شود.

تجری ادامه داد: در فاز نقشه برداری محوطه به روش ارتوگرافی، علاوه بر برداشت توپوگرافی و عوارض محیطی منطقه، تمام سنگ افراشته های موجود در محل خود مکان یابی شده و مختصات جغرافیایی دقیق تمام سنگ اف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی باستان شناسی تعیین حریم گورستان تاریخی«خالدنبی» آغازشد

بررسی باستان شناسی تعیین حریم گورستان تاریخی«خالدنبی» آغازشد