مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 مهر 1399 ساعت 07:502020-10-06فرهنگي

ثبت دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور به کجا رسید؟


از حدود دو سال پیش بود که مسئولین میراث فرهنگی کرمانشاه عزمشان را جزم کردند تا با توجه به پیشینه هزاران ساله تنبور در دالاهو، این شهر را به عنوان شهر ملی تنبور ایران به ثبت برسانند.

- ایسنا/کرمانشاه از حدود دو سال پیش بود که مسئولین میراث فرهنگی کرمانشاه عزمشان را جزم کردند تا با توجه به پیشینه هزاران ساله تنبور در دالاهو، این شهر را به عنوان شهر ملی تنبور ایران به ثبت برسانند.

در همین راستا تابستان سال گذشته پرونده ثبت دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور به وزارت میراث فرهنگی ارسال شد، اما در نشست داوری ثبت آثار ملی ایرادات و نواقصی پیش پای ثبت ملی شدن این شهر از سوی کارشناسان وزارتخانه مطرح شد.

مسئولین میراث فرهنگی استان برای رفع این مشکلات پای کار آمدند و پس از اینکه تاحدودی موانع برداشته شد، بار دیگر پرونده را به وزارت میراث فرهنگی ارسال کردند.

در نشست شورای ثبت آثار ملی وزارتخانه که مرداد امسال برگزار شد، پرونده ثبت ملی دالاهو برای دومین بار مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت اعضای شورا با ثبت دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور موافقت کردند.

با اعلام این خبر، حواشی، اعتراض ها و سروصداهای زیادی هم به پا شد.

خانه موسیقی ایران بیانیه داد که ثبت یک شهر به عنوان شهر ملی تنبور درحالی که چنین ظرفیتی در شهرهای دیگر هم وجود دارد اقدامی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور به کجا رسید؟

ثبت دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور به کجا رسید؟