مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 مهر 1399 ساعت 09:402020-10-06اقتصادي

نظام برنامه ریزی کشور شهرگرا است


شهرگرایی نظام برنامه ریزی کشور، روستانشین ایرانی را به این نتیجه رسانده است که راه برخورداری از رفاه مهاجرت از روستا و سکونت در شهرها یا اصرار بر تبدیل سکونتگاه روستایی به شهر است.

- ایسنا/ایلام فرماندار بدره گفت: شهرگرایی نظام برنامه ریزی کشور، روستانشین ایرانی را به این نتیجه رسانده است که راه برخورداری از رفاه مهاجرت از روستا و سکونت در شهرها یا اصرار بر تبدیل سکونتگاه روستایی به شهر است.

دکتر یونس آزادی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: نسبت جمعیت روستایی کشور از سرشماری سال 1335 تاکنون مرتب در مسیر کاهش قرار گرفته است به طوری که از 68 درصد در اولین سرشماری کشور در سال 1335 به 26 درصد درآخرین سرشماری کشور در سال 1395 رسیده است.

وی گفت: گاهاً در تحلیل های صورت گرفته در زمینه چرایی کاهش نسبت روستا نشینی در کشور، برروی معلول که همان تمایل روستاییان به مهاجرت به شهر و درخواست تبدیل سکونتگاه های روستایی به شهر است، تأکید می شود، در حالی که بر روی علت این موضوع مهم چندان توجه نمی شود.

فرماندار بدره تصریح کرد: واقعیت این است که نظام برنامه ریزی کشور از قبل انقلاب تاکنون به شکلی بوده که بیشتر منابع کشور صرف توسعه و رفاه مناطق شهرنشینی کشور می شود و درحال حاضر با تأکید بر شاخص جمعیت در توزیع اعتبارات و منابع این موضوع تداوم دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظام برنامه ریزی کشور شهرگرا است

نظام برنامه ریزی کشور شهرگرا است