مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 مهر 1399 ساعت 09:502020-10-06اجتماعي

باید اعتبارات بازسازی و طاق زدن «یخدان میرفتاح» زودتر تأمین شود


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر اعلام کرد: با توجه به شرایط بنا یخدان میرفتاح باید هر چه زودتر اعتبارات لازم برای ادامه روند بازسازی، - باید اعتبارات بازسازی و طاق زدن یخدان میرفتاح زودتر تأمین شود ایسنا/همدان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر اعلام کرد: با توجه به شرایط بنا یخدان میرفتاح باید هر چه زودتر اعتبارات لازم برای ادامه روند بازسازی، طاق زدن و محوطه سازی آن تأمین شود.

ابراهیم جلیلی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: فروردین ماه سال 98 بخشی عظیمی از این بنا بر اثر شدت ریزش برف و باران فرو ریخت که مستندسازی از وضع موجود (فتوگرامتری) نخستین اقدام انجام شده در بحث مرمت یخدان میرفتاح بوده است.

وی با بیان اینکه یخدان میرفتاح یکی از بناهای تاریخی به جای مانده از دوره قاجاریه در ملایر است، گفت: دومین اقدام آسیب شناسی و تهیه حصار با اعتباری افزون بر 120 میلیون تومان بود که از محل استانی تهیه شد.

جلیلی به قرارداد بسته شده با پیمانکار برای مرمت یخدان میرفتاح اشاره و تصریح کرد: آواربرداری اولیه و لایه برداری از سستی هایی که امکان ریزش داشتند، انجام شده و به قسمت های محکم بنا رسیدیم همچنین با جمع کردن جداره خارجی بنا دیوارچینی را انجام دادیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید اعتبارات بازسازی و طاق زدن «یخدان میرفتاح» زودتر تأمین شود

باید اعتبارات بازسازی و طاق زدن «یخدان میرفتاح» زودتر تأمین شود