مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 مهر 1399 ساعت 12:052020-10-06اقتصادي

روند حذف دلار در جهان همچنان ادامه دارد/رشد تقاضای طلا در جهان


آمارهای جدید صندوق بین المللی پول نشان می دهد کشورهای جهان در سه ماهه دوم سالجاری سیاست های ضد دلاری خود و حذف این ارز از مبادلات تجاری خود را از سر گرفتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، بر اساس گزارش جدید آمارهای جدید صندوق بین المللی پول، سهم دلار از حساب ذخیره ارزی کشورها طی ماه های گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

این گزارش می افزاید در سه ماهه دوم سال جاری کشورهای مختلف جهان اجرای سیاست های ضد دلاری و حذف این ارز از مبادلات تجاری بین المللی خود را از سر گرفتند.

بنا به اعلام صندوق بین المللی پول، در حالی که در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا در جهان شاهد افزایش اقبال دلار در میان کشورهای جهان بودیم اما در سه ماهه دوم دوباره شاهد بازگشت روند نزولی سهم دلار و تلاش کشورها برای کنار گذاشتن آن که طی دو سال گذشته جدی تر شده است بوده ایم.

سهم یورو در حساب ذخیره ارزی کمی رشد کرد و سهم ین ژاپن هم کاهش یافت.

آمار صندوق بین المللی پول همچنان نشان می دهد که ارزهایی نظیر یوآن چین و برخی دیگر از ارزهای موجود در بازار جهانی ارز در سه ماهه دوم سال جاری شاهد بیشترین اقبال و افزایش سهم در حساب ذخیره کشورها بوده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند حذف دلار در جهان همچنان ادامه دارد/رشد تقاضای طلا در جهان

روند حذف دلار در جهان همچنان ادامه دارد/رشد تقاضای طلا در جهان