مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 مهر 1399 ساعت 13:502020-10-06اقتصادي

تعهد کاشت 500 هکتار کلزا در قیروکارزین


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت : تعهد کاشت 500 هکتار کلزا در قیروکارزین را داریم که تا کنون قرار داد کاشت بیش از 150 هکتار دانه روغنی کلزا منعقد و کاشت ده هکتار از آن نیز در حال انجام است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قیروکارزین، مهدی همتی از آغاز کاشت مکانیزه دانه روغنی کلزا در اراضی این شهرستان خبر داد و اظهار داشت : کاشت این محصول از امروز 15 مهرماه در بخش افزر شروع و تا اوایل آذر ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه تعهد کاشت 500 هکتار کلزا داشته افزود : تا کنون قرار داد کاشت بیش از 150 هکتار دانه روغنی کلزا منعقد و کاشت ده هکتار از آن نیز در حال انجام است.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین با بیان اینکه مصرف بهینه بذر در کاشت مزارع کلزا بسیار حائز اهمیت و میزان آن میان چهار تا پنج کیلو گرم در هر هکتار توصیه می شود ادامه داد: بذر مورد استفاده در شهرستان قیروکارزین رقم هایولا 50 و تا کنون دو هزار کیلوگرم از آن خریداری و به مراکز توزیع حمل شده است.

همتی اضافه کرد: آموزش های لازم حین عملیات کاشت، داشت و برداشت، تخصیص کودهای پایه، برداشت مکانیزه با کمباین های دارای هد مخصوص کلزا، خرید تضمینی و پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان از جمله مشوق ها برای کشت کلزا خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعهد کاشت 500 هکتار کلزا در قیروکارزین

تعهد کاشت 500 هکتار کلزا در قیروکارزین