مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 مهر 1399 ساعت 04:452020-10-07اقتصادي

رتبه نخست عشایر آذربایجان غربی در تولید شیر


مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی گفت: عشایر استان با دارا بودن بیش از 2 میلیون واحد دامی و تولید 50 هزار تن شیر در سال رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده اند.

- علی ناجی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: آذربایجان غربی با داشتن ظرفیت ها و  پتانسیل های عشایری طبق ارزیابی های سازمان امور عشایر و سازمان برنامه و بودجه کشور بعد از استان های فارس و خوزستان، جایگاه سوم جمعیت عشایری را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه 25 درصد تولیدات پروتیینی در آذربایجان غربی توسط عشایر تولید و به بازار عرضه می شود، افزود: عشایر استان در امر تولید صنایع دستی داری و غیرداری و صنایع سنتی عشایری، رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی گفت: از مجموع 2 میلیون و 670 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی و مراتع، حدود یک میلیون و 600 هزار هکتار جزو قلمرو زیستی عشایر آذربایجان غربی است.

ناجی اضافه کرد: برای حمایت و پشتیبانی از فعالیت های عشایری در آذربایجان غربی امسال 40 میلیارد ریال در امر بهسازی چشمه ها و تامین آب شرب عشایر در قالب 68 پروژه عمرانی دامی و انسانی هزینه شده که برای سال بعد هم این خدمات رسانی برای عشایر صورت خواهد گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه نخست عشایر آذربایجان غربی در تولید شیر

رتبه نخست عشایر آذربایجان غربی در تولید شیر